If you have high blood pressure, cut back on sugar (including the high fructose corn syrup commonly found in soft drinks) and refined carbohydrates, says Harry Preuss, M.D., of Georgetown University. Many animal studies find that sugary diets induce hypertension.
Fresh tip: A new study by Dr. Preuss finds that taking chromium supplements (200 mcg daily) helps to counter sugar's blood pressure effect.
RELATED PRODUCTS: All of Stop Aging Now's Multi Nutrient Formulas as well as SynergySlim, our weight-loss formula based on research presented in Dr. Preuss's book, The Natural Fat-Loss Pharmacy, contain 200 mcg of chromium using the brand ChromeMate®, which studies have shown is more biologically active than other forms of chromium.